Kereső Optimalizálás

Aki az interneten szeretné vállalkozását és azon belül termékeit, szolgáltatásait népszerűsíteni, értékesíteni, annak számtalan lehetősége van napjainkban erre, szinte megállás nélkül bombáznak minket a reklámcégek az ajánlataikkal. Mint más területeken is itt is nagyon fontos, hogy a cégvezetők különbséget tudjanak tenni ezek között a megkeresések között, mert ugye nem mindegy kinek és miért fizet az ember és azért amit kifizet vajon mit kap cserébe, egy színvonalas hirdetést ami által új ügyfeleket, vásárlókat szerzhet vagy egy nagy marék semmit.

Az mindenki számára tiszta sor, hogy magyarországon az internetezők ha bizonyos információkat keresnek, termékek, áruk, szolgáltatásokkal kapcsolatosan akkor szinte 90%-os arányban a legnagyobb és legnépszerűbb keresőt a Google-t használják, ahol a számukra fontos információt kulcszavak által találják meg. Tehát nagyon fontos az, hogy az az oldal (cégadatbázis) ahová az adataikat beregisztrálják felismerhető legyen a Google számára és így azok ott meg is jelenjenek, és így a felhasználók ezeket a cégadatbázisokat megtalálják és használják is. Ezt hívják optimalizált weboldalnak.

Na itt jön a bökkenő, ugyan is ezeknek az ajánlatokat küldő oldalaknak a nagy része nem rendelkezik ezzel a tulajdonsággal, így láthatatlan a neten, hiába szerepelnek a cégadatok a saját domin nevük alatt futó cégadatbázisban, mivel a felhasználók a Google-ben keresnek elsősorban és a Google nem indexeli be a tartalmukat, így szinte értéktelenek.

Tehát egyszerűbben megfogalmazva, ha valaki egy ilyen oldalra regisztráltatja a cégét és ezért fizet is, tulajdonképpen a semmiért fizetett, mert ebből bizony megkeresése, ügyfele nem lesz.

Ennek elkerülése nagyon egyszerű még teljesen laikusok számára is, tulajdonképpen pár apróságra kell odafigyelni: 

 

 

  •     Az ajánlatot küldő cég weboldalának beírása után az elénk táruló látvány
  •     Elérhető-e a cég telefonon, emailban, faxon stb...www.e-cegjegyzek.hu-n leellenőrizhető sok minden
  •     Nyisson egy Google oldalt és írja be a keresőbe a következőt: site:uzletiszaknevsor.hu , természetesen mindig az adott cég nevét írja a "site:" után

 

Két sorral a böngészősáv alatt lehet látni az eredményt, hogy hány oldal van a domain név alatt beindexelve, a mi estetünkben ez kb. 600.000 , de ez folkyamatosan nő a bevitt új tartalmak miatt. Ha olyan eredményt kapnak, ahol ez a szám pár százas-ezres vagy esetleg még annyi sem, az azt jelenti, hogy minimális az oldal tartalma vagy egyáltalán nincs optimalizálva.

Reméljük segíteni tudtunk egy jó döntéshez!